Školní rok 2023/2024- Při vstupu do budovy MŠ si dospělí i děti mají povinnost dezinfikovat ruce. Před vstupem do třídy si každé dítě umyje v umývárně ruce. Dítě doprovází při příchodu i při vyzvednutí vždy pouze jedna osoba. Děkujeme za pochopení.
Zkontrolujte, prosím, zda mají děti v šatně náhradní oblečení (spodní prádlo, ponožky, legíny/tepláky, tričko). Je potřeba, aby měly děti jedny tepláčky nebo legíny do třídy a jiné na pobyt venku – často se venku ušpiníme. Mnohokrát děkujeme
POZOR: Dodatek ke školnímu řádu nově zakazuje vjíždění odrážedel, kol, koloběžek a elektrických koloběžek do areálu MŠ, a to z důvodu zachování bezpečnosti. S těmito dopravními prostředky je povoleno nadále do areálu POUZE VSTUPOVAT! Děkujeme
AKCE PROSINEC:
1.12. – navštíví nás sv. Barbora – zazpíváme si a zatančíme
5.12. – Mikulášská nadílka – navštíví nás Mikuláš, čert a anděl – děti si mohou přinést jednoduchý tematický kostým (čertí růžky, andělskou čelenku apod…)
12. 12. – představení v MŠ – Lída Helligerová – Půjdem spolu do Betléma – cena 60 Kč
13. 12. – Vánoční besídka u Motýlků – začátek od 15h – prosíme, ať si děti přinesou na besídku bílé oblečení (můžete nosit již od 4. 12. do MŠ – děkujeme)
20. 12. – Vánoční nadělování ve třídě Motýlků – přijde k nám JEŽÍŠEK 🙂
23. 12. – 1. 1. 2024 – MŠ UZAVŘENA
2. 1. 2024 – provoz pouze pro přihlášené děti
Milí rodiče, milé děti,
srdečně vás vítáme v novém školním roce 2023/2024 a moc se těšíme na další spolupráci 🙂
Jarka a Štěpánka
Týden od: 27. 11.- 01. 12. 2023
TÉMA: ČERT A MIKULÁŠ – tradice, pohádky, mezilidské vztahy
- Tento týden se již vánočně naladíme – seznámíme se s předvánočními tradicemi (odstraňování strachu z nadpřirozených bytostí)
- Povíme si o tom, kdy a proč přichází sv. Barbora a sv.Mikuláš, čert a anděl – zkusíme tyto postavy charakterizovat – jaké povahové vlastnosti představují? Mají tyto vlastnosti i lidé? Popisování těchto postav – práce s dětskou fantazií a představivostí
- Budeme rozvíjet slovní zásobu o nové pojmy a procvičovat řečové dovednosti při nácviku básničky ANDĚL
- Přečteme si motivační pohádku MIKULÁŠ – práce s textem, charakterové vlastnosti postav z pohádky, doplňkové otázky (pozornost při čtení, správné naslouchání a vnímání čteného textu)
- Zabaví nás MIKULÁŠSKÉ HÁDANKY – pro bystrou mysl
- Grafomotorika – PL MIKULÁŠ, omalovánky k tématu
- Zahrajeme si PH Čertí honička a zdoláme CESTU Z PEKLA (překážková dráha – chůze po vyvýšené rovině, čertí tunel, přeskoky přes překážky…)
- Budeme zpívat písně s vánoční tematikou – koledy Vánoce, vánoce přicházejí, Rolničky, Dej Bůh štěstí a naučíme se novou píseň Čerti, čerti, čertíci (s doprovodem klavíru)
- Vyrobíme si ANDÍLKA Z PAPÍRU – skládání a lepení (jemná motorika, pečlivost) a MIKULÁŠSKOU PUNČOCHU – vyšívání provázkem (protahování – procvičování jemné motoriky), zdobení podle fantazie dětí
- Rytmizace slov, určování počtu slabik, tvoření zdrobnělin (anděl – andělíček, perník – perníček apod.)
- Předmatematické dovednosti – počítání čertích uhlíků (číselná řada do 5), třídění, určování méně x více
- Překvapení – vyrobíme si malý, voňavý dáreček
- Vyzdobíme si společně třídu i šatnu – vánoční ladění
- V MŠ nás na závěr týdne v pátek navštíví Barbora – společně si zazpíváme, zatančíme, povíme si o zvyku “ rychlení větévek “ a možná nám přinese něco dobrého 🙂
- Při pobytu venku budeme vnímat změny počasí (první sněžení, mráz, náledí, chladno)
- Při vycházkách mimo areál MŠ si budeme všímat vánoční výzdoby 🙂
ANDĚL
Zlaté vlasy, křídla bílá,
dlouhé šaty jako víla.
Sletí z nebe, křídly mává,
hodným dětem dárky dává.
CO POTŘEBUJI DO ŠKOLKY:
DO TŘÍDY: pohodlné
oblečení- tepláky nebo legíny, bačkorky- pevná pata (NE pantofle, crocsy)
NA VEN: oblečení na ven dle ročního období a počasí- tepláky, šusťáky, softshellky (starší, pohodlné, sportovní- může se zmazat),
lepší je bunda s kapucí než pláštěnka
NÁHRADNÍ OBLEČENÍ: ponožky, spodní prádlo, tričko, tepláky/legíny (raději více, než méně)
NA SPANÍ: pyžamo
Prosíme veškeré oblečení podepsané. Je potřebné, aby měly děti jiné kalhoty do třídy a jiné na ven. Děkujeme za spolupráci
Co by mělo umět čtyřleté dítě
- Pohybové schopnosti a jemná motorika
- běhat (i ze schodů), skákat, poskakovat na jedné noze, seskočit ze schůdku, házet a chytat míč, chůze po špičkách, přecházet po čáře
- malování barvami, modelování, stříhání nůžkami
- kresba se rozvíjí- lidská postava- zlepšení (hlava-oči, uši, pusa, nos/ tělo s končetinami), kreslit kroužky, tečky, linky, vlnovky, spirály
- Dovednosti
- Čistě a samostatně jíst lžící či vidličkou a učit se správně používat příbor, během celého jídla sedět u stolu, umět si nalít pití
- na toaletu nepotřebují již pomoc, samy si umývají ruce, používat kapesník
- uklidit hračky na správné místo
- samostatně se oblékat, svlékat, obout i vyzout boty, zkoušet zapínat a rozepínat knoflíky
- dodržovat pravidla slušného chování, zdvořilostní pravidla, umí poprosit, poděkovat, požádat, omluvit se….,, zapojujeme se do činností, her, umět počkat, až přijde řada….
- Okolní svět
- znát názvy zvířat- domácí (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.), divoká/lesní (medvěd, vlk, zajíc, liška…), pták, ryba, hmyz…, učíme se rostliny, stromy, ovoce, zeleniny, máme představu o materiálech- sklo, dřevo, plast
- znát části dne (ráno, den, večer, noc), rozpoznáme počasí (déšť, sníh, vítr, duha…)
- Vývoj řeči a myšlení
- řeč začíná být gramaticky správná, užívat všechny slovní druhy, všechny časy (přítomný, minulý, budoucí), umí kolem 1500–2000 slov, tvoří dlouhé věty, klademe otázky, mluvit o pocitech, přáních, apod., poprosit o pomoc, poslouchat pohádku, chápat děj a převyprávět, vyprávět dle obrázků
- přesně poznávat barvy, základní tvary – kruh, čtverec a trojúhelník, velikost předmětu, počítat do 4
- používat dominantní ruku, zejména u kreslení a malování.
- rozpoznat překrývající se obrázky, poznat jiný obrázek v řadě, poskládat obrázek z několika částí, pamatovat si minim. 3 předměty, poznat, který chybí
- rozlišit vpředu, vzadu, blízko, daleko, první, poslední/ předložky (před, za, nad, pod, vedle)
- Hudba
- pohybovat se se v rytmu hudby, korigovat sílu hlasu- nahlas-potichu, představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.), poznat písničku dle melodie
- Na všem budeme s dětmi pracovat, procvičovat a vše opakovat. Prosíme, abyste doma děti nechávali samostatně se oblékat a svlékat. Děkujeme mockrát za spolupráci
Vaše paní učitelky Jarka a Štěpánka 🙂