Připravujeme: Motýlci

Školní rok 2023/2024-  Při vstupu do budovy MŠ si dospělí i děti mají povinnost dezinfikovat ruce. Před vstupem do třídy si každé dítě umyje v umývárně ruce. Dítě doprovází při příchodu i při vyzvednutí vždy pouze jedna osoba. Děkujeme za pochopení.  

Zkontrolujte, prosím, zda mají děti v šatně náhradní oblečení (spodní prádlo, ponožky, legíny/tepláky, tričko).  Je potřeba, aby měly děti jedny tepláčky nebo legíny do třídy a jiné na pobyt venku – často se venku ušpiníme. Mnohokrát děkujeme

POZOR: Dodatek ke školnímu řádu nově zakazuje vjíždění odrážedel, kol, koloběžek a elektrických koloběžek do areálu MŠ, a to z důvodu zachování bezpečnosti. S těmito dopravními prostředky je povoleno nadále do areálu POUZE VSTUPOVAT! Děkujeme

 

AKCE PROSINEC:

1.12. – navštíví nás sv. Barbora – zazpíváme si a zatančíme 

5.12. – Mikulášská nadílka – navštíví nás Mikuláš, čert a anděl – děti si mohou přinést jednoduchý tematický kostým (čertí růžky, andělskou čelenku apod…)

12. 12. – představení v MŠ – Lída Helligerová – Půjdem spolu do Betléma – cena 60 Kč

13. 12. – Vánoční besídka u Motýlků – začátek od 15h – prosíme, ať si děti přinesou na besídku bílé oblečení (můžete nosit již od 4. 12. do MŠ – děkujeme)

20. 12. – Vánoční nadělování ve třídě Motýlků – přijde k nám JEŽÍŠEK 🙂

23. 12. – 1. 1. 2024 – MŠ UZAVŘENA

2. 1. 2024 – provoz pouze pro přihlášené děti 

 

Milí rodiče, milé děti,

srdečně vás vítáme v novém školním roce 2023/2024 a moc se těšíme na další spolupráci 🙂

Jarka a Štěpánka

Týden od: 27. 11.- 01. 12. 2023    

TÉMA: ČERT A MIKULÁŠ – tradice, pohádky, mezilidské vztahy

  • Tento týden se již vánočně naladíme – seznámíme se s předvánočními tradicemi (odstraňování strachu z nadpřirozených bytostí)
  • Povíme si o tom, kdy a proč přichází sv. Barbora a sv.Mikuláš, čert a anděl – zkusíme tyto postavy charakterizovat – jaké povahové vlastnosti představují?  Mají tyto vlastnosti i lidé? Popisování těchto postav – práce s dětskou fantazií a představivostí
  • Budeme rozvíjet slovní zásobu o nové pojmy a procvičovat řečové dovednosti při nácviku básničky ANDĚL
  • Přečteme si motivační pohádku MIKULÁŠ – práce s textem, charakterové vlastnosti postav z pohádky, doplňkové otázky (pozornost při čtení, správné naslouchání a vnímání čteného textu)
  • Zabaví nás MIKULÁŠSKÉ HÁDANKY – pro bystrou mysl 
  • Grafomotorika – PL MIKULÁŠ, omalovánky k tématu
  • Zahrajeme si PH Čertí honička a zdoláme CESTU Z PEKLA (překážková dráha – chůze po vyvýšené rovině, čertí tunel, přeskoky přes překážky…)
  • Budeme zpívat písně s vánoční tematikou – koledy Vánoce, vánoce přicházejí, Rolničky, Dej Bůh štěstí a naučíme se novou píseň Čerti, čerti, čertíci (s doprovodem klavíru)
  • Vyrobíme si ANDÍLKA Z PAPÍRU – skládání a lepení (jemná motorika, pečlivost) a MIKULÁŠSKOU PUNČOCHU – vyšívání provázkem (protahování – procvičování jemné motoriky), zdobení podle fantazie dětí
  • Rytmizace slov, určování počtu slabik, tvoření zdrobnělin (anděl – andělíček, perník – perníček apod.)
  • Předmatematické dovednosti – počítání čertích uhlíků (číselná řada do 5), třídění, určování méně x více
  • Překvapení – vyrobíme si malý, voňavý dáreček
  • Vyzdobíme si společně třídu i šatnu – vánoční ladění 
  • V MŠ nás na závěr týdne v pátek navštíví Barbora – společně si zazpíváme, zatančíme, povíme si o zvyku “ rychlení větévek “ a možná nám přinese něco dobrého 🙂
  • Při pobytu venku budeme vnímat změny počasí (první sněžení, mráz, náledí, chladno)
  • Při vycházkách mimo areál MŠ si budeme všímat vánoční výzdoby 🙂

ANDĚL 

Zlaté vlasy, křídla bílá, 

dlouhé šaty jako víla. 

Sletí z nebe, křídly mává, 

hodným dětem dárky dává.

 

 

CO POTŘEBUJI DO ŠKOLKY:

DO TŘÍDY: pohodlné 

oblečení- tepláky nebo legíny, bačkorky- pevná pata (NE pantofle, crocsy)

NA VEN: oblečení na ven dle ročního období a počasí- tepláky, šusťáky, softshellky (starší, pohodlné, sportovní- může se zmazat),

lepší je bunda s kapucí než pláštěnka

NÁHRADNÍ OBLEČENÍ: ponožky, spodní prádlo, tričko, tepláky/legíny (raději více, než méně)

NA SPANÍ: pyžamo

Prosíme veškeré oblečení podepsané. Je potřebné, aby měly děti jiné kalhoty do třídy a jiné na ven. Děkujeme za spolupráci

Co by mělo umět čtyřleté dítě 

  • Pohybové schopnosti a jemná motorika
  •  běhat (i ze schodů), skákat, poskakovat na jedné noze, seskočit  ze schůdku, zet a chytat míč, chůze po špičkách, přecházet po čáře
  • malování barvami, modelování, stříhání nůžkami
  • kresba se rozvíjí- lidská postava- zlepšení (hlava-oči, uši, pusa, nos/ tělo s končetinami), kreslit kroužky, tečky, linky, vlnovky, spirály
  • Dovednosti 
  • Čistě a samostatně jíst lžící či vidličkou a učit se správně používat příbor, během celého jídla sedět u stolu, umět si nalít pití
  • na toaletu nepotřebují již pomoc, samy si umývají ruce, používat kapesník
  • uklidit hračky na správné místo
  • samostatně se oblékat, svlékat, obout i vyzout boty, zkoušet zapínat a rozepínat knoflíky
  • dodržovat pravidla slušného chování, zdvořilostní pravidla, umí poprosit, poděkovat, požádat, omluvit se….,, zapojujeme se do činností, her, umět počkat, až přijde řada….
  • Okolní svět
  • znát názvy zvířat-  domácí (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.), divoká/lesní (medvěd, vlk, zajíc, liška…), pták, ryba, hmyz…, učíme se rostliny, stromy, ovoce, zeleniny, máme představu o materiálech- sklo, dřevo, plast
  • znát části dne (ráno, den, večer, noc), rozpoznáme počasí (déšť, sníh, vítr, duha…)
  • Vývoj řeči a myšlení
  • řeč začíná být gramaticky správná, užívat všechny slovní druhy, všechny časy (přítomný, minulý, budoucí), umí kolem 1500–2000 slov, tvoří dlouhé věty, klademe otázky, mluvit o pocitech, přáních, apod., poprosit o pomoc, poslouchat pohádku, chápat děj a převyprávět, vyprávět dle obrázků
  • přesně poznávat barvy, základní tvary – kruh, čtverec a trojúhelník, velikost předmětu, počítat do 4
  • používat dominantní ruku, zejména u kreslení a malování.
  • rozpoznat překrývající se obrázky, poznat jiný obrázek v řadě, poskládat obrázek z několika částí, pamatovat si minim. 3 předměty, poznat, který chybí
  • rozlišit vpředu, vzadu, blízko, daleko, první, poslední/ předložky (před, za, nad, pod, vedle)
  • Hudba
  • pohybovat se se v rytmu hudby, korigovat sílu hlasu- nahlas-potichu, představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.), poznat písničku dle melodie
  •  
  • Na všem budeme s dětmi pracovat, procvičovat a vše opakovat. Prosíme, abyste doma děti nechávali samostatně se oblékat a svlékat.  Děkujeme mockrát za spolupráci

                                       Vaše paní učitelky Jarka a Štěpánka 🙂

 

 

Comments are closed.