Informace k provozu MŠ ve školním roce 2024/2025:
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Prosíme o podepsání všech věcí. Děkujeme. :-
AKCE TŘÍDY:
Plán akcí v měsíci DUBEN:
- Plavání – 29.4. 2025
- 30. 4. – Čarodějnické rejdění ve třídě Koťat – Rodiče mohou dobrovolně přinést čarodějnické odměny. Děkujeme rodičům za spolupráci
- Z důvodu letní rekonstrukce naši MŠ bude provoz zabezpečený v MŠ Čtyřlístek od 30. 6. – 11. 7., v MŠ Pampeliška od 4. 8. – 22. 8. a v MŠ Laurinka od 25. 8. – 29. 8. 2025. Mateřské školy budou uzavřeny 14. 7. – 1. 8. 2025.
Akce květen:
5.5. zápis dětí do MŠ 13.00 – 17.00 hodin v ředitelně
1.5 . a 8.5. Státní svátek – zavřeno
2. května bude provoz na pavilonu Kytička pouze pro přihlášené děti.
12.5. společné fotografování – pouze hromadné foto – cena – 50,-
14.5. DK Modrovláska
15.5. Dopravní akce – sportovní areál za Májem
21.5. Hudební pohádky v MŠ – Kouzelný knoflík – 60,-Kč
29.5. – Oslava MDD na školních zahradách
Děti si na přístí týden přinesou fotografii své rodiny. 🙂
Integrovaný blok: „Co přináší jaro“
Týden: 28. 4. – 2. 5. 2025
Téma: Čarodějnice
- V úterý nás čeká poslední plavání.
- Ve středu 30 . 4. se můžeme těšit na čarodějnický rej ve třídě – děti mohou mít jednoduchý tematický kostým.
- Vyrobíme si čarodějnici na noční obloze.
- Procvičíme si tělo jako zvířátka.
- Zahrajeme si pohybovou hru na čarodějnice.
- Zkusíme si doplnit sudoku.
- Přečteme si pohádku „O malé čarodějnici“
- Budeme dovádět na školní zahradě.
- Půjdeme na procházku a budeme pozorovat změny v přírodě a okolí.
MAMINKO, TATÍNKU, než půjdu do školy, měl/a bych:
- znát své jméno, příjmení, věk a bydliště
- znát Vaše jména a Vaše zaměstnání
- znát jména svých sourozenců a jejich zaměstnání
- pojmenovat stát, ve kterém žiji a hlavní město
- umět zazpívat píseň
- umět přednést báseň
- nakreslit postavu (tatínka, kamaráda, maminku, …)
- vyjmenovat roční období
- vyjmenovat dny v týdnu
- rozlišovat časové pojmy den-noc, ráno, poledne, odpoledne, večer
- rozlišovat zeleninu a ovoce a umět je pojmenovat
- umět pojmenovat a rozlišovat zvířata a jejich mláďata (lesní, polní, domácí, hospodářská, exotická)
- umět rozlišit listnaté a jehličnaté stromy a některé pojmenovat
- umět rozlišit jarní, letní a zahradní květiny a některé pojmenovat
- vyjmenovat dopravní prostředky a určit, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice)
- určit, co se z čeho vyrábí (kniha – papír, sklenice – sklo, míč – guma, židle – dřevo, …)
- umět pojmenovat a nakreslit geometrické tvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
- počítat, číselná řada 1 – 10
- poznat některá písmena – zajímat se o ně
- co nejlépe správně vyslovovat
- sluchově vnímat hlásku na začátku slova (naučím Vás hrát hru na abecedu, kterou jsme hráli ve školce)
- vytleskávat slova na slabiky a určit počet slabik ve slově
- složit z hlásek slovo a rozložit ho – to prý zvládají pouze ty nejšikovnější děti. Když si budete se mnou hrát „na robota“(m – í – č = míč), možná k nim budu patřit i já.
- znát všechny barvy
- umět rozlišit krátké, dlouhé, delší, nejdelší, …
- umět rozlišit levou a pravou stranu
- umět rozlišit více, méně, stejně
- určit polohu předmětů – nad, pod, vedle, první, poslední apod.
- orientovat se v prostoru (nahoře, vpředu, vpravo…)
- umět správně držet tužku, pastelku, nůžky a používat je
- umět se podepsat – napodobit tvar písmen
- nakreslit podle předkreslené předlohy různé grafické tvary (rovnou čáru, šikmou čáru, oblouk, kruh, šneka, vlnovku, dračí zuby, smyčku – kouří se z komínku)
- umět popsat obrázek
- najít cestu v jednoduchých labyrintech
- sám se obléknout, obout, najíst se, dodržovat hygienu
- pozdravit, poděkovat, poprosit, požádat o pomoc, omluvit se
- vyjádřit jednoduchý vzkaz, obstarat jednoduchý nákup
- poslouchat pozorně pohádku, jednoduše ji vyprávět
- hrát jednoduché hry (pexeso, domino, člověče nezlob se)
- skládat puzzle, jednoduché stavebnice
- vnímat a provádět pokyny
- bezpečně přecházet přes cestu
- vydržet alespoň 15 minut při hře nebo úkolu, úkol dokončit
- neskákat do řeči, čekat až na mě přijde řada
Jak mně můžete doma pomoci, abychom to společně všechno zvládli?
Tak například:
- Při rozhovoru se mnou se snažte nezabývat jinou činností a trpělivě mě vyslechněte.
- Vyprávějte mi, čtěte mi, učte se se mnou říkanky, zpívejme si!
- Vybírejte pro mě vhodné hry a stavebnice a taky si se mnou pravidelně hrajte.
- Neberte mi z rukou nůžky, nechte mě vystřihovat z papíru, z látek, lepit a vyrábět drobná umělecká dílka!
- Choďte se mnou do přírody, pohyb je důležitý pro mě i pro vás!
- Navrhněte mi, abych občas namaloval něco pro radost například babičce, dědečkovi nebo tetě.