VÍTEJTE, MOTÝLCI!
Školní rok 2025/2026- Před vstupem do třídy si každé dítě umyje v umývárně ruce. Dítě doprovází při příchodu i při vyzvednutí vždy pouze jedna osoba. Děkujeme za pochopení.
POZOR: Dodatek ke školnímu řádu nově zakazuje vjíždění odrážedel, kol, koloběžek a elektrických koloběžek do areálu MŠ, a to z důvodu zachování bezpečnosti. S těmito dopravními prostředky je povoleno nadále do areálu POUZE VSTUPOVAT! Děkujeme
Vážení rodiče, v případě zájmu lze dohodnout konzultaci rodiče s učitelem.
Prosíme rodiče, aby při změnách (tel. čísla, jména, adresy…) nás informovali. Děkujeme za spolupráci.
Z důvodu dodržování hygienických předpisů se nesmí nosit do MŠ potraviny doma pečené/připravované, pouze zakoupené v obchodě, v originálním balení a s datem spotřeby. Děkujeme za pochopení.
AKCE ŘÍJEN:
- 7.10.2025 Divadlo Koloběžka 65KČ
-
DOMÁCÍ ÚKOL: PROSÍM PŘINESTE DO ÚTERÝ OMYTOU, SYROVOU BRAMBORU (pokud nemáte, nevadí). DĚKUJI MOCKRÁT
Týden od: 13.10.-17.10.2025
TÉMA: PODZIM NA POLI
- Čeká nás opět mnoho hraní, cvičení, zpívání a tvoření
- Budeme sledovat podzimní počasí- říkat si, jak máme venku (svítí slunce, prší, fouká, apod.)
- Prohlížet si obrázky, leporela a encyklopedie s tematikou podzimu a plodin rostoucí na poli
- Poznáme co jezdí po poli
- Naučíme se novou básničku a budeme opakovat ty naučené (Brambora s pohybem, „zdravicí“)
- Zatančíme se Šla Nanynka do zelí, Cib, cib, cibulenka, Brambora Barbora
- Zpíváme- Kočka leze dírou, Prší, prší, Pec nám spadla,
- Zahrajeme si pohybovou hru Na ježky, Horký brambor – s míčem
- Překonáme překážkovou dráhu, zacvičíme se, jak roste řepa a s bramborou
- Procvičíme si pusinku a ručku
- Před spinkáním budeme číst pohádku
- Budeme pokračovat v sebeobsluze (oblékat, nazouvat boty, WC a umýt si ruce)
- Používáme kouzelná slovíčka, která otvírají srdíčka (poprosit, poděkovat, pozdravit, omluvit)
- Stále opakujeme hygienická a společenská pravidla (mytí rukou, svačíme všichni společně, správně sedíme na židličce, popřejeme si dobrou chuť a správně držíme lžíci a vidličku, zkusíme každé jídlo ochutnat, uklízíme po sobě)
- Poslechneme si pohádku “ O veliké řepě“
- Vyrobíme pytel brambor
- Zahrajeme jednoduché dětské pohybové hry- Kolo, kolo mlýnské, Ovečky, ovečky, sežeňte se, Zajíček své jamce….
- Vybarvíme obrázky plodin, traktoru, apod.
- Budeme si společně hrát – pojedeme s traktory, valníky, sklidíme brambory z vytvořeného pole, ale budeme i stavět z kostek, stavebnic, puzzle, autodráha i panenky, v kuchyňce si zavaříme :), a venku nás čekají průlezky, houpačky, klouzačka, kočárky, kreslení barevnými křídami a hry s míčem. Budeme sledovat počasí, jak se mění příroda, na zahradě posbíráme kaštánky a zkusíme opět nacvičovat chůzi ve dvojicích
CO POTŘEBUJI DO ŠKOLKY:
DO TŘÍDY: pohodlné oblečení (legíny/tepláky, tričko), bačkůrky (pevná pata a plná špička-ne pantofle, crocsy)
NA VEN: oblečení na ven dle ročního období a počasí- tepláky, šusťáky, softshellky (starší, pohodlné, sportovní- může se zmazat),lepší je bunda s kapucí než pláštěnka a holínky, pokrývka hlavy
NÁHRADNÍ OBLEČENÍ: ponožky, spodní prádlo, tričko, tepláky/legíny (raději více, než méně), občas zkontrolujte, zda sedí velikost 🙂
NA SPANÍ: pyžamo
Prosíme veškeré oblečení podepsané. Je potřebné, aby měly děti jiné kalhoty do třídy a jiné na ven. Děkujeme za spolupráci
Co by mělo umět dítě ve třech letech?
- Zná své jméno, pozná své místo (značku)
- umí si říct, co potřebuje, co chce
- Zvládají základní pohyby- běhání, skákání a chůzi po schodech
- Postupně zvládá základní dovednosti- oblékání, obouvání, mytí rukou, použití kapesníku a používání toalety
- Při jídle sedí na místě, používá lžíci a pije z hrnku
- Velký význam má i pohyb – běhání, skákání nebo jízda na odrážedle posilují hrubou motoriku. Fantazijní hry, kreslení a modelování zase podporují kreativitu a jemnou motoriku.
- Kreslit jednoduché tvary, stavět věže z kostek, používat nůžky, navlékání korálky, trhaní a lepení papíru, modelovat z plastelíny
- Zvládat WC- dojít si, říct si, umýt si ruce, používat ručník
- Tříleté děti mají slovní zásobu přibližně 200 až 500 slov, začínají tvořit jednoduché věty, řeč se stává srozumitelnější i pro lidi mimo rodinu
- Rozlišují a pojmenovávají základní barvy, zvířata, tvary
- Zapamatují si více informací a soustředí se na úkoly po delší dobu (písničky, básničky)
- Rády si hrají s vrstevníky, zapojují se do her na role (hra na rodinu, povolání).
- Děti se také učí, jak pracovat jako tým a respektovat pravidla
Děti se vše během roku naučí, budeme cvičit a trénovat.
Jak zvládnout školku?
- Zpočátku volte kratší pobyt dítěte v MŠ.
- Používejte stejné rituály.
- Voďte dítě do školky vždy ve stejný čas a vyzvedávejte je pokud možno ve stejnou hodinu. Používejte konkrétní údaje o tom, kdy je vyzvednete – po obědě, po svačině – ne jen obecné jako brzy, za chvíli, po práci apod.
- Rozlučte se krátce.
- Buďte citliví a trpěliví.
- Vyprávějte si o tom, co dítě ve školce dělalo a co nového se naučilo.
- Ujistěte dítě, že je do školky neodkládáte.
- Vysvětlete mu, že je máte rádi a že nechodí do školky proto, že na ně nemáte čas nebo že s ním nechcete být doma. Každý má své povinnosti – vy práci, vaše dítě školku.
- Komunikujte s učitelkou.
- Možná se dozvíte, že když ze školky odejdete, vaše plačící dítě se rázem uklidní a jde si spokojeně hrát.
- Potomka za zvládnutý pobyt ve školce pochvalte.
- Pozitivně je motivujte.
Vaše paní učitelky Ráďa a Štěpánka 🙂