Připravujeme: Berušky

Informace k provozu MŠ v novém školním roce :   

 Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.                                             

Uvítací básnička: 

Dobré ráno, dobrý den,

popřejme si pěkný den.

Společně si budem hrát,

zpívat, kreslit, povídat.

Budem se mít všichni rádi,

protože jsme kamarádi. 

 

 

  Téma: Čarodějnické rejdění

28.4. – 30.4. 2025

V pondělí se půjdeme společně podívat  na letiště.

Prohlédneme si malá letadla, pohrajeme v přírodě a opečeme uzeninu na ohýnku.

Návrat na oběd.

V úterý máme poslední lekci plavání.

Ve středu přijdou děti do třídy v kostýmech čarodějnic a čarodějů.

Budeme tančit, soutěžit, počítat myši, vařit lektvary a podobně.

Přečteme si příběhy z  knihy Čarodějnice Kanihůra.

Ve čtvrtek je MŠ uzavřena.

V pátek je provoz na pavilonu Kytička pro přihlášené děti.

Rodiče si nezapomenou ve středu vzít ze šatny bačkory domů.

V pátek ráno si bačkory a náhradní oblečení přineste na pavilon Kytička.

Pavilon Laurinka bude v pátek uzavřen.

Děkujeme za spolupráci!

 

 

Informace:

28.4.2025   Výlet do přírody a exkurze na letiště v MB

– opékání uzeniny / pečivo máme z MŠ, děti si přinesou jeden špekáček, pití /             

– vhodné oblečení a obuv

– návrat na oběd

30.4. 2025 – čarodějnické rejdění ve třídě

/ děti přijdou do třídy v masce čarodějnic a čarodějů /

– tanec a soutěže

 

                          Pozvánka

Děti ze třídy Berušek, zvou všechny maminky a babičky / ale i ostatní členy rodiny / na besídku ke Dni matek, která se bude konat 14.5. 2025 v naší třídě od 15:00 hodin.                  ———————————————————————————————————-                  

Informace pro rodiče:

18.2. 2025 začalo plavání / každé úterý – 10. lekcí /

Děti budou potřebovat pohodlný batoh, plavky, ručník, pití, čepici se jménem, děvčata hřeben. Nedávejte dětem řetízky a sponky.

———————————————————————————————————-

Plánovaná rekonstrukce budovy !!!

Náhradní provoz v MŠ : Čtyřlístek 30. 6. – 11.7.,  14.7. – 1.8. všechny MŠ uzavřeny, Pampeliška 4.8. – 22.8. , Laurinka 25.8- 29.8. 2025

Děkujeme za spolupráci!!! 

———————————————————————————————————-

Besídka přesunuta na 14.5. 2025

 

V květnu se uskuteční dopravní akce pro předškoláky, děti budou potřebovat kolo.

Trénujte jízdu na kole, na nástěnce v šatně budou včas další informace.

 

Dopolední výlet do ZOO v Liberci 12.6. 2025 / cenu včas oznámíme/

Rozloučení se školáky proběhne poslední týden v červnu.

 

 

CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI

Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.

Umět se podepsat např. JAN.

Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.

Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .

Přednést báseň, zazpívat písničku.

Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.

Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..

Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.

Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.

Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).

Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?

Procvičovat vázání kličky, mašličky.

Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…

Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…

Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..

Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.

Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.



 

Comments are closed.