Informace k provozu MŠ v novém školním roce :
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Uvítací básnička:
Dobré ráno, dobrý den,
popřejme si pěkný den.
Společně si budem hrát,
zpívat, kreslit, povídat.
Budem se mít všichni rádi,
protože jsme kamarádi.
Týden od 23.6.-27.6.2025 Školičko, loučíme se..
Zavzpomínáme na to, co jsme ve školce zažili, co jsme se naučili a co se nám líbilo.
Budeme si povídat, jak to vypadá ve velké škole.
Ve středu čeká děti slavnostní rozloučení a my si ho v úterý nacvičíme.
Zopakujeme si barvy, GT, numeraci 1 – 12, první hlásky ve slovech a rytmizaci slov.
Přečteme si krátký text a pokusíme se o reprodukci textu.
Zahrajeme si oblíbené pohybové hry na školní zahradě.
Budeme se koupat a otužovat.
Namalujeme si školu.
Pokračujeme v četbě Anička na řece.
Plánovaná rekonstrukce budovy !!!
Náhradní provoz v MŠ : Čtyřlístek 1. 7. – 11.7., 14.7. – 1.8. všechny MŠ uzavřeny, Pampeliška 4.8. – 22.8. , Laurinka 25.8- 29.8. 2025
Děkujeme za spolupráci!!!
———————————————————————————————————
INFORMACE
25.6.2025 Rozloučení se školáky ve třídě Berušek od 15:00 hodin / společenské oblečení pro děti /.
CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI
Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.
Umět se podepsat např. JAN.
Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.
Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .
Přednést báseň, zazpívat písničku.
Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.
Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..
Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.
Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.
Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).
Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?
Procvičovat vázání kličky, mašličky.
Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…
Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…
Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..
Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.
Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.