Informace k provozu MŠ v novém školním roce :
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Téma: Všichni jsme kamarádi 9.9. – 13.9. 2024
Zopakujeme si režim dne a pravidla soužití ve třídě.
Zaměříme se na rozvoj samostatnosti a sebeobsluhu.
Budeme rozvíjet vztahy dítěte k dítěti a ke druhým lidem.
Zopakujeme si barvy a orientaci v prostoru pomocí robotické pomůcky Bee bot.
Procvičíme numeraci 1 – 10.
Budeme pracovat na IT.
Zaměříme se na správné chování na chodníku a chůzi ve dvojicích.
Zacvičíme si s padákem.
Uvítací básnička:
Dobré ráno, dobrý den,
popřejme si pěkný den.
Společně si budem hrát,
zpívat, kreslit, povídat.
Budem se mít všichni rádi,
protože jsme kamarádi.
Téma: Hlava, ramena, kolena, palce
16.9. – 20.9. 2024
- pojmenujeme si části lidského těla
- prohlédneme si encyklopedie a naučné knihy pro děti o lidském těle
- budeme si povídat o zdraví a zdravém životním stylu
- procvičíme všechny smysly /zrak, sluch, čich, hmat, chuť /
- sestavíme si lidskou kostru / velké puzzle /
- naučíme se písničku s pohybem
- zaměříme se na rozvoj samostatnosti a sebeobsluhy
- procvičíme si prstíky a naučíme se je pojmenovat
- budeme cvičit podle hudby, využijeme nářadí, zahrajeme si pohybové hry
- budeme pracovat na IT, zopakujeme si barvy, zahrajeme si hry na paměť a orientaci
- budeme vystřihovat, sestavovat a lepit /postavu /
- na vycházku vyrazíme mimo areál MŠ a zaměříme se na správné chování a chůzi ve dvojicích
- pohrajeme si na školní zahradě
Informace pro rodiče:
Vánoční focení – 27.11. 2024 od 8: 00 hodin
———————————————————————————————————-
CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI
Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.
Umět se podepsat např. JAN.
Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.
Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .
Přednést báseň, zazpívat písničku.
Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.
Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..
Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.
Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.
Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).
Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?
Procvičovat vázání kličky, mašličky.
Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…
Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…
Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..
Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.
Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.