Informace k provozu MŠ v novém školním roce :
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Uvítací básnička:
Dobré ráno, dobrý den,
popřejme si pěkný den.
Společně si budem hrát,
zpívat, kreslit, povídat.
Budem se mít všichni rádi,
protože jsme kamarádi.
Týden od 9.6. – 13.6. 2025 POJEDEME DO ZOO
- budeme si povídat o exotických zvířatech
- popíšeme si zvířata a ptáky na obrázku
- určíme rozdíly
- vyrobíme si jednoduchá zvířata z papíru
- postavíme zvířátkům ohrádky a domečky
- namalujeme si zvířátka ze ZOO
- vymodelujeme si zvířátka podle své volby
- určíme počáteční hlásku ve slově
- procvičíme pravolevou orientaci na těle i na ploše
- procvičíme orientaci v řádcích a některé pojmy / první, poslední, uprostřed…/.
- budeme procvičovat jízdu na koloběžce
- pokračujeme v četbě Anička v Austrálii
——————————————————————————————————–
Plánovaná rekonstrukce budovy !!!
Náhradní provoz v MŠ : Čtyřlístek 30. 6. – 11.7., 14.7. – 1.8. všechny MŠ uzavřeny, Pampeliška 4.8. – 22.8. , Laurinka 25.8- 29.8. 2025
Děkujeme za spolupráci!!!
———————————————————————————————————
INFORMACE:
9.6. 2025 Život papoušků /80,-Kč /.
10.6. 2025 Den koní v lesoparku / pití, jednu sladkost, pláštěnku do batohu /.
12.6. 2025 Výlet do ZOO v Liberci / odjezd v 8:00 hodin, návrat na oběd, do batohu pití, jednu dobrotu, pláštěnku/.
25.6.2025 Rozloučení se školáky ve třídě Berušek od 15:00 hodin / společenské oblečení pro děti /.
CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI
Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.
Umět se podepsat např. JAN.
Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.
Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .
Přednést báseň, zazpívat písničku.
Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.
Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..
Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.
Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.
Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).
Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?
Procvičovat vázání kličky, mašličky.
Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…
Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…
Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..
Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.
Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.