Připravujeme: Berušky

Informace k provozu MŠ v novém školním roce :   

 Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.                                               

Téma: Všichni jsme kamarádi 9.9. – 13.9. 2024

Zopakujeme si režim dne a pravidla soužití ve třídě.

Zaměříme se na rozvoj samostatnosti a sebeobsluhu.

Budeme rozvíjet vztahy dítěte k dítěti a ke druhým lidem.

Zopakujeme si barvy a orientaci v prostoru pomocí robotické pomůcky Bee bot.

Procvičíme numeraci 1 – 10.

Budeme pracovat na IT.

Zaměříme se na správné chování na chodníku a chůzi ve dvojicích.

Zacvičíme si s padákem.

Uvítací básnička: 

Dobré ráno, dobrý den,

popřejme si pěkný den.

Společně si budem hrát,

zpívat, kreslit, povídat.

Budem se mít všichni rádi,

protože jsme kamarádi. 

 

Téma: Hlava, ramena, kolena, palce

16.9. – 20.9. 2024

  • pojmenujeme si části lidského těla
  • prohlédneme si encyklopedie a naučné knihy pro děti o lidském těle
  • budeme si povídat o zdraví a zdravém životním stylu
  • procvičíme všechny smysly /zrak, sluch, čich, hmat, chuť /
  • sestavíme si lidskou kostru / velké puzzle /
  • naučíme se písničku s pohybem
  • zaměříme se na rozvoj samostatnosti a sebeobsluhy
  • procvičíme si prstíky a naučíme se je pojmenovat
  • budeme cvičit podle hudby, využijeme nářadí, zahrajeme si pohybové hry
  • budeme pracovat na IT, zopakujeme si barvy, zahrajeme si hry na paměť a orientaci
  • budeme vystřihovat, sestavovat a lepit /postavu /
  • na vycházku vyrazíme mimo areál MŠ a zaměříme se na správné chování a chůzi ve dvojicích
  • pohrajeme si na školní zahradě                                   

Informace pro rodiče:

Vánoční focení – 27.11. 2024 od 8: 00 hodin

———————————————————————————————————-

CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI

Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.

Umět se podepsat např. JAN.

Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.

Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku .

Přednést báseň, zazpívat písničku.

Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je víc, méně, stejně, o kolik mám víc, o kolik méně.

Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..

Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.

Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.

Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).

Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?

Procvičovat vázání kličky, mašličky.

Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…

Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…

Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení..

Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.

Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.



 

Comments are closed.