Informace k provozu MŠ ve školním roce 2024/2025:
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Prosíme o podepsání všech věcí. Děkujeme. :-
AKCE TŘÍDY:
Plán akcí v měsíci DUBEN:
- Plavání – 1.4., 8.4., 15.4, 22.4., 29.4. 2025
- 9.4. představení v MŠ – „Slepičko Pepičko, kde máš vajíčko?“ – divadlo Lenčiny zpívánky
- 10.4. DDM – Kamarádi z půdy“
- 17.4. Velikonoční prázdniny – jen pro přihlášené děti
- 23. 4. – Sportovní dopoledne pro MŠ – FK Mladá Boleslav – Městský fotbalový stadion. Děti budou mít sportovní oblečení dle počasí, pláštěnku v případě deště, na záda batůžek s pitím. Děti budou před odchodem svačit v MŠ.
- 24. 4. – Den otevřených dveří v MŠ – prohlídky obou pavilonů, začátek prohlídky: v 10.00 hod., v 11.00 hod., v 15.00 hod. – rodiče bude doprovázet paní ředitelka a paní zástupkyně
- 30. 4. – Čarodějnické rejdění ve třídě Koťat – Rodiče mohou dobrovolně přinést čarodějnické odměny. Děkujeme rodičům za spolupráci
- Z důvodu letní rekonstrukce naši MŠ bude provoz zabezpečený v MŠ Čtyřlístek od 30. 6. – 11. 7., v MŠ Pampeliška od 4. 8. – 22. 8. a v MŠ Laurinka od 25. 8. – 29. 8. 2025. Mateřské školy budou uzavřeny 14. 7. – 1. 8. 2025.
KURZ PLAVÁNÍ PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI
Každé úterý od 18. 2. do 29. 4. 2025 (kromě úterý 11.3. – jarní prázdniny) budeme chodit plavat do bazénu na Štěpánce. Po lekci plavání budeme obědvat v MŠ později – vyzvedávání dětí po obědě 12.45 – 13.00 hod. nebo po spaní od 14.00 hod.
Cena 10 lekcí plaveckého kurzu je 800,- Kč.
Cenu kurzu je potřeba uhradit nejpozději do čtvrtka 30. ledna. V případě absence dítěte se cena nesnižuje a peníze se nevrací. Potvrzení k proplacení kurzu zdravotní pojišťovnou obdržíte po skončení kurzu.
Děti budou mít vhodné oblečení a batoh na záda. Do batohu: igelitová taška s plavkami a ručníkem, hřeben, koupací čepice se jménem, lahvička s pitím nejlépe se šroubovacím uzávěrem. Tekuté mýdlo s pumpičkou zajistí MŠ.
MŠ neručí za ztrátu náušnic, řetízků, prstenů, sponek do vlasů, dětských hodinek a dalších obdobných předmětů. Nedoporučujeme rodičům dávat je dětem v den lekce plavání.
Žádáme rodiče, aby na lekce plavání nepřiváděli dítě s respiračním onemocněním, se zánětem spojivek a s infekčním kožním onemocněním (bradavice).
V květnu se uskuteční dopravní akce pro předškoláky, děti budou potřebovat kolo. Na nástěnce v šatně jsou další informace.
Děti si přinesou přístí týden vystřižené obrázky z časopisů nebo novin ( sklo, papír, plast, kov)
Integrovaný blok: „Co přináší jaro“
Týden 22.4-25.4.2025
Téma: Poznáváme a chráníme naši zemi
- V úterý 22.4. nás čeká předposlední plavání
- Ve středu 23.4. se zúčastníme sportovního dopoledne pro MŠ – FK Madá Boleslav . Městský fotbalový stadion. Děti budou mít sportovní oblečení dle počasí, pláštěnku v případě deště, na záda baťůžek s pitím. Děti budou svačit před odchodem v MŠ
- Společně si prohlédneme obrázky a knížky vztahující se k naší planetě Zemi, budeme si o ní vyprávět
- Přečteme si pohádku „O modré planetě“
- Povíme si, jak se o planetu správně starat a proč ji máme chránit
- V pátek v rámci Dne Země si uklidíme zahradu
- Seznámíme se s různými druhy životního prostředí a pomocí smyslů budeme poznávat přírodu a věci kolem nás.
- Budeme navlékat korálky z těstovin, malovat přírodními materiály,třídit předměty podle barvy, tvaru a materiálu, z čeho jsou vyrobené
- Seznámíme se se správným tříděním odpadu, co do přírody patří, a co ne
- Vyrobíme si popelnice
- Naučíme se pohybovou básničku „Naše země kulatá je“ a „Třídit odpad“
- Zopakujeme si pojmy menší x větší, kratší x delší, první x poslední, před x za
- Zahrajeme si pohybové hry – „Na zvířátka“, „Popelář řekl“
- Čeká nás pracovní list, kde procvičíme práci s nůžkami
- Uděláme si procházku do okolí školky (případně dle počasí navštívíme Lesopark Štěpánka) a budeme pozorovat čistotu okolí
MAMINKO, TATÍNKU, než půjdu do školy, měl/a bych:
- znát své jméno, příjmení, věk a bydliště
- znát Vaše jména a Vaše zaměstnání
- znát jména svých sourozenců a jejich zaměstnání
- pojmenovat stát, ve kterém žiji a hlavní město
- umět zazpívat píseň
- umět přednést báseň
- nakreslit postavu (tatínka, kamaráda, maminku, …)
- vyjmenovat roční období
- vyjmenovat dny v týdnu
- rozlišovat časové pojmy den-noc, ráno, poledne, odpoledne, večer
- rozlišovat zeleninu a ovoce a umět je pojmenovat
- umět pojmenovat a rozlišovat zvířata a jejich mláďata (lesní, polní, domácí, hospodářská, exotická)
- umět rozlišit listnaté a jehličnaté stromy a některé pojmenovat
- umět rozlišit jarní, letní a zahradní květiny a některé pojmenovat
- vyjmenovat dopravní prostředky a určit, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice)
- určit, co se z čeho vyrábí (kniha – papír, sklenice – sklo, míč – guma, židle – dřevo, …)
- umět pojmenovat a nakreslit geometrické tvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
- počítat, číselná řada 1 – 10
- poznat některá písmena – zajímat se o ně
- co nejlépe správně vyslovovat
- sluchově vnímat hlásku na začátku slova (naučím Vás hrát hru na abecedu, kterou jsme hráli ve školce)
- vytleskávat slova na slabiky a určit počet slabik ve slově
- složit z hlásek slovo a rozložit ho – to prý zvládají pouze ty nejšikovnější děti. Když si budete se mnou hrát „na robota“(m – í – č = míč), možná k nim budu patřit i já.
- znát všechny barvy
- umět rozlišit krátké, dlouhé, delší, nejdelší, …
- umět rozlišit levou a pravou stranu
- umět rozlišit více, méně, stejně
- určit polohu předmětů – nad, pod, vedle, první, poslední apod.
- orientovat se v prostoru (nahoře, vpředu, vpravo…)
- umět správně držet tužku, pastelku, nůžky a používat je
- umět se podepsat – napodobit tvar písmen
- nakreslit podle předkreslené předlohy různé grafické tvary (rovnou čáru, šikmou čáru, oblouk, kruh, šneka, vlnovku, dračí zuby, smyčku – kouří se z komínku)
- umět popsat obrázek
- najít cestu v jednoduchých labyrintech
- sám se obléknout, obout, najíst se, dodržovat hygienu
- pozdravit, poděkovat, poprosit, požádat o pomoc, omluvit se
- vyjádřit jednoduchý vzkaz, obstarat jednoduchý nákup
- poslouchat pozorně pohádku, jednoduše ji vyprávět
- hrát jednoduché hry (pexeso, domino, člověče nezlob se)
- skládat puzzle, jednoduché stavebnice
- vnímat a provádět pokyny
- bezpečně přecházet přes cestu
- vydržet alespoň 15 minut při hře nebo úkolu, úkol dokončit
- neskákat do řeči, čekat až na mě přijde řada
Jak mně můžete doma pomoci, abychom to společně všechno zvládli?
Tak například:
- Při rozhovoru se mnou se snažte nezabývat jinou činností a trpělivě mě vyslechněte.
- Vyprávějte mi, čtěte mi, učte se se mnou říkanky, zpívejme si!
- Vybírejte pro mě vhodné hry a stavebnice a taky si se mnou pravidelně hrajte.
- Neberte mi z rukou nůžky, nechte mě vystřihovat z papíru, z látek, lepit a vyrábět drobná umělecká dílka!
- Choďte se mnou do přírody, pohyb je důležitý pro mě i pro vás!
- Navrhněte mi, abych občas namaloval něco pro radost například babičce, dědečkovi nebo tetě.