Připravujeme: Koťata

Informace k provozu MŠ ve školním roce 2024/2025:
 Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.

Prosíme o podepsání všech věcí. Děkujeme. :-

AKCE TŘÍDY: 

Z důvodu letní rekonstrukce naši MŠ bude provoz zabezpečený v MŠ Čtyřlístek od 30. 6. – 11. 7., v MŠ Pampeliška od 4. 8. – 22. 8. a v MŠ Laurinka od 25. 8. – 29. 8. 2025. Mateřské školy budou uzavřeny 14. 7. – 1. 8. 2025.

Akce:

30. 6. – poslední den v MŠ. Žádáme rodiče o vyklizení šaten do 30. 6. 2025.

IB: „Rozhlédni se kolem sebe“

Téma: Těšíme se na prázdniny- co si vzít s sebou, život u vody a ve vodě, koupání, otužování, hry ve vodě, bezpečnost

16.6. – 27.6.2025

  • V pondělí 16.6. vyrobíme tatínkům k svátku překvapení
  • Ve čtvrtek 19.6. navštívíme filmový festival
  • Půjdeme do lesoparku Štěpánka
  • 6. se zúčastníme Dne záchranářů, který se koná na Městském stadionu v Mladé Boleslavi
  • Rozdáme si výtvarné práce, které jsme si během roku vyrobily
  • Zahrajeme si hry na přání dětí
  • Budeme cvičit a hrát si venku, půjdeme na hřiště
  • Doděláme si úkoly z projektu „Se Sokolem do života“ a rozdáme si odměny
  • Postavíme si překážkovou dráhu a zacvičíme si s padákem
  • Budeme si povídat, kde budeme trávit prázdniny, jak se tam dopravíme a jak se chovat, aby se nám nic nestalo
  • Zopakujeme si roční období, podle obrázků si připomeneme charakteristické znaky léta, v komunitním kruhu si povíme, jestli máme léto rádi a proč
  • Vyrobíme si kornoutek se zmrzlinou
  • A také na zmrzlinu půjdeme do cukrárny
  • Nakreslíme si, co se nám nejvíce líbilo na výletě
  • Zahrajeme si pohybovou hru „Slunce, voda, země“ a jiné nové pohybové hry
  • Budeme si zpívat písničky na přání dětí
  • Na interaktivní tabuli si pustíme pohádku
  • Budeme sI hodně povídat, hrát si a užívat poslední dny ve školce

 

MAMINKO, TATÍNKU, než půjdu do školy, měl/a bych:

  • znát své jméno, příjmení, věk a bydliště
  • znát Vaše jména a Vaše zaměstnání
  • znát jména svých sourozenců a jejich zaměstnání
  • pojmenovat stát, ve kterém žiji a hlavní město
  • umět zazpívat píseň
  • umět přednést báseň
  • nakreslit postavu (tatínka, kamaráda, maminku, …)
  • vyjmenovat roční období
  • vyjmenovat dny v týdnu
  • rozlišovat časové pojmy den-noc, ráno, poledne, odpoledne, večer
  • rozlišovat zeleninu a ovoce a umět je pojmenovat
  • umět pojmenovat a rozlišovat zvířata a jejich mláďata (lesní, polní, domácí, hospodářská, exotická)
  • umět rozlišit listnaté a jehličnaté stromy a některé pojmenovat
  • umět rozlišit jarní, letní a zahradní květiny a některé pojmenovat
  • vyjmenovat dopravní prostředky a určit, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice)
  • určit, co se z čeho vyrábí (kniha – papír, sklenice – sklo, míč – guma, židle – dřevo, …)
  • umět pojmenovat a nakreslit geometrické tvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
  • počítat, číselná řada 1 – 10
  • poznat některá písmena – zajímat se o ně
  • co nejlépe správně vyslovovat
  • sluchově vnímat hlásku na začátku slova (naučím Vás hrát hru na abecedu, kterou jsme hráli ve školce)
  • vytleskávat slova na slabiky a určit počet slabik ve slově
  • složit z hlásek slovo a rozložit ho – to prý zvládají pouze ty nejšikovnější děti. Když si budete se mnou hrát „na robota“(m – í – č = míč), možná k nim budu patřit i já.
  • znát všechny barvy
  • umět rozlišit krátké, dlouhé, delší, nejdelší, …
  • umět rozlišit levou a pravou stranu
  • umět rozlišit více, méně, stejně
  • určit polohu předmětů – nad, pod, vedle, první, poslední apod.
  • orientovat se v prostoru (nahoře, vpředu, vpravo…)
  • umět správně držet tužku, pastelku, nůžky a používat je
  • umět se podepsat – napodobit tvar písmen
  • nakreslit podle předkreslené předlohy různé grafické tvary (rovnou čáru, šikmou čáru, oblouk, kruh, šneka, vlnovku, dračí zuby, smyčku – kouří se z komínku)
  • umět popsat obrázek
  • najít cestu v jednoduchých labyrintech
  • sám se obléknout, obout, najíst se, dodržovat hygienu
  • pozdravit, poděkovat, poprosit, požádat o pomoc, omluvit se
  • vyjádřit jednoduchý vzkaz, obstarat jednoduchý nákup
  • poslouchat pozorně pohádku, jednoduše ji vyprávět
  • hrát jednoduché hry (pexeso, domino, člověče nezlob se)
  • skládat puzzle, jednoduché stavebnice
  • vnímat a provádět pokyny
  • bezpečně přecházet přes cestu
  • vydržet alespoň 15 minut při hře nebo úkolu, úkol dokončit
  • neskákat do řeči, čekat až na mě přijde řada

Jak mně můžete doma pomoci, abychom to společně všechno zvládli?

Tak například:

  • Při rozhovoru se mnou se snažte nezabývat jinou činností a trpělivě mě vyslechněte.
  • Vyprávějte mi, čtěte mi, učte se se mnou říkanky, zpívejme si!
  • Vybírejte pro mě vhodné hry a stavebnice a taky si se mnou pravidelně hrajte.
  • Neberte mi z rukou nůžky, nechte mě vystřihovat z papíru, z látek, lepit a vyrábět drobná umělecká dílka!
  • Choďte se mnou do přírody, pohyb je důležitý pro mě i pro vás!
  • Navrhněte mi, abych občas namaloval něco pro radost například babičce, dědečkovi nebo tetě.

 

Comments are closed.