Informace k provozu MŠ ve školním roce 2024/2025:
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Prosíme o podepsání všech věcí. Děkujeme. :-
AKCE TŘÍDY:
Z důvodu letní rekonstrukce naši MŠ bude provoz zabezpečený v MŠ Čtyřlístek od 30. 6. – 11. 7., v MŠ Pampeliška od 4. 8. – 22. 8. a v MŠ Laurinka od 25. 8. – 29. 8. 2025. Mateřské školy budou uzavřeny 14. 7. – 1. 8. 2025.
Akce:
30. 6. – poslední den v MŠ. Žádáme rodiče o vyklizení šaten do 30. 6. 2025.
IB: „Rozhlédni se kolem sebe“
Téma: Těšíme se na prázdniny- co si vzít s sebou, život u vody a ve vodě, koupání, otužování, hry ve vodě, bezpečnost
16.6. – 27.6.2025
- V pondělí 16.6. vyrobíme tatínkům k svátku překvapení
- Ve čtvrtek 19.6. navštívíme filmový festival
- Půjdeme do lesoparku Štěpánka
- 6. se zúčastníme Dne záchranářů, který se koná na Městském stadionu v Mladé Boleslavi
- Rozdáme si výtvarné práce, které jsme si během roku vyrobily
- Zahrajeme si hry na přání dětí
- Budeme cvičit a hrát si venku, půjdeme na hřiště
- Doděláme si úkoly z projektu „Se Sokolem do života“ a rozdáme si odměny
- Postavíme si překážkovou dráhu a zacvičíme si s padákem
- Budeme si povídat, kde budeme trávit prázdniny, jak se tam dopravíme a jak se chovat, aby se nám nic nestalo
- Zopakujeme si roční období, podle obrázků si připomeneme charakteristické znaky léta, v komunitním kruhu si povíme, jestli máme léto rádi a proč
- Vyrobíme si kornoutek se zmrzlinou
- A také na zmrzlinu půjdeme do cukrárny
- Nakreslíme si, co se nám nejvíce líbilo na výletě
- Zahrajeme si pohybovou hru „Slunce, voda, země“ a jiné nové pohybové hry
- Budeme si zpívat písničky na přání dětí
- Na interaktivní tabuli si pustíme pohádku
- Budeme sI hodně povídat, hrát si a užívat poslední dny ve školce
MAMINKO, TATÍNKU, než půjdu do školy, měl/a bych:
- znát své jméno, příjmení, věk a bydliště
- znát Vaše jména a Vaše zaměstnání
- znát jména svých sourozenců a jejich zaměstnání
- pojmenovat stát, ve kterém žiji a hlavní město
- umět zazpívat píseň
- umět přednést báseň
- nakreslit postavu (tatínka, kamaráda, maminku, …)
- vyjmenovat roční období
- vyjmenovat dny v týdnu
- rozlišovat časové pojmy den-noc, ráno, poledne, odpoledne, večer
- rozlišovat zeleninu a ovoce a umět je pojmenovat
- umět pojmenovat a rozlišovat zvířata a jejich mláďata (lesní, polní, domácí, hospodářská, exotická)
- umět rozlišit listnaté a jehličnaté stromy a některé pojmenovat
- umět rozlišit jarní, letní a zahradní květiny a některé pojmenovat
- vyjmenovat dopravní prostředky a určit, kde se pohybují (voda, vzduch, silnice)
- určit, co se z čeho vyrábí (kniha – papír, sklenice – sklo, míč – guma, židle – dřevo, …)
- umět pojmenovat a nakreslit geometrické tvary (čtverec, obdélník, kruh, trojúhelník)
- počítat, číselná řada 1 – 10
- poznat některá písmena – zajímat se o ně
- co nejlépe správně vyslovovat
- sluchově vnímat hlásku na začátku slova (naučím Vás hrát hru na abecedu, kterou jsme hráli ve školce)
- vytleskávat slova na slabiky a určit počet slabik ve slově
- složit z hlásek slovo a rozložit ho – to prý zvládají pouze ty nejšikovnější děti. Když si budete se mnou hrát „na robota“(m – í – č = míč), možná k nim budu patřit i já.
- znát všechny barvy
- umět rozlišit krátké, dlouhé, delší, nejdelší, …
- umět rozlišit levou a pravou stranu
- umět rozlišit více, méně, stejně
- určit polohu předmětů – nad, pod, vedle, první, poslední apod.
- orientovat se v prostoru (nahoře, vpředu, vpravo…)
- umět správně držet tužku, pastelku, nůžky a používat je
- umět se podepsat – napodobit tvar písmen
- nakreslit podle předkreslené předlohy různé grafické tvary (rovnou čáru, šikmou čáru, oblouk, kruh, šneka, vlnovku, dračí zuby, smyčku – kouří se z komínku)
- umět popsat obrázek
- najít cestu v jednoduchých labyrintech
- sám se obléknout, obout, najíst se, dodržovat hygienu
- pozdravit, poděkovat, poprosit, požádat o pomoc, omluvit se
- vyjádřit jednoduchý vzkaz, obstarat jednoduchý nákup
- poslouchat pozorně pohádku, jednoduše ji vyprávět
- hrát jednoduché hry (pexeso, domino, člověče nezlob se)
- skládat puzzle, jednoduché stavebnice
- vnímat a provádět pokyny
- bezpečně přecházet přes cestu
- vydržet alespoň 15 minut při hře nebo úkolu, úkol dokončit
- neskákat do řeči, čekat až na mě přijde řada
Jak mně můžete doma pomoci, abychom to společně všechno zvládli?
Tak například:
- Při rozhovoru se mnou se snažte nezabývat jinou činností a trpělivě mě vyslechněte.
- Vyprávějte mi, čtěte mi, učte se se mnou říkanky, zpívejme si!
- Vybírejte pro mě vhodné hry a stavebnice a taky si se mnou pravidelně hrajte.
- Neberte mi z rukou nůžky, nechte mě vystřihovat z papíru, z látek, lepit a vyrábět drobná umělecká dílka!
- Choďte se mnou do přírody, pohyb je důležitý pro mě i pro vás!
- Navrhněte mi, abych občas namaloval něco pro radost například babičce, dědečkovi nebo tetě.