VÍTÁME VÁS V NOVÉM ŠKONÍM ROCE 2025/2026
PŘEJEME HODNĚ ZVLÁDNUTÝCH ÚKOLŮ A TĚŠÍME SE NA VAŠI SPOLUPRÁCI.
UČITELKY Z LIŠTIČEK..
MÍŠA A ANIČKA
————————————————————————————————-
Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby.
S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.
Děkujeme za pochopení
—————————————————————————————————–
Dodatek ke školnímu řádu nově zakazuje vjíždění kol a koloběžek do areálu MŠ, a to z důvodu zachování bezpečnosti.
—————————————————————————————————–
INFORMACE PRO RODIČE:
CO POTŘEBUJI DO ŠKOLKY:
DO TŘÍDY: pohodlné oblečení- tepláky nebo legíny, bačkorky- pevná pata (NE pantofle ani bačkory s barevnou podrážkou)
NA VEN: oblečení na ven dle ročního období a počasí- tepláky, šusťáky, softshellky (starší, pohodlné, sportovní- může se zmazat),
NÁHRADNÍ OBLEČENÍ: ponožky, spodní prádlo, tričko, tepláky/legíny(uložte do kapsáře v šatně)
NA SPANÍ: pyžamo
Prosíme veškeré oblečení podepsat!
Je potřebné, aby měly děti jiné kalhoty do třídy a jiné na ven!
Děkujeme za spolupráci
————————————————————————————————
OZNÁMENÍ PRO RODIČE
KDO MÁ ZÁJEM O INFORMACE O SVÉM DÍTĚTI, MÁTE MOŽNOST SI DOHODNOUT S UČITELKOU VE TŘÍDĚ OSOBNÍ KONZULTACI.
———————————————————————————————–
INFORMACE PRO RODIČE:
—————————————————————————————————-
Týdny od 17.11. -28.11.2025
Téma: ,,BARVY PODZIMU – listy, barvy podzimu“
- Začátkem týdne se společně přivítáme v komunikačním kroužku, popovídáme si o tom, jaký jsme měli všichni víkend. Postupně si shrneme téma „podzim“.
- Zopakujeme si jednotlivé znaky a pojmy, které s podzimem souvisí – např. mlha, jinovatka, vítr, opadávání listí, barvy podzimu, části oblečení, aktivity, plodiny……
- Společně budeme procvičovat počítání a jednotlivé pojmy – nad, pod, vpravo, vlevo…..
- Budeme si rozdělovat slova na jednotlivé slabiky pomocí vytleskávání.
- Zazpíváme si písničku: „Listopad, listopad“
- Budeme pracovat s textem – přečteme si příběh „Co dělají zvířátka na podzim v lese“.
- Vyrobíme si podzimní barevné listy, budeme pracovat s klovatinou a temperovými barvami.
- Navzájem si ohodnotíme jednotlivé výrobky a splněné úkoly.
- Vyplníme si pracovní listy, na kterých si procvičíme grafomotoriku.
- Zacvičíme si s tenisovými míčky, dětskou jógu, s balančními pomůckami, padákem, postavíme si překážkovou dráhu.
- Zahrajeme si pohybové hry a společně se naučíme novou hru, která se jmenuje „Prší, prší“.
- Nadále budeme nacvičovat na naši čertí besídku a závěrem druhého týdne se začneme pomalu blížit k tématu „advent“. Postupně budeme vyrábět přáníčka a dárečky pro rodiče.
—————————————————————————————————
CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI
Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.
Umět se podepsat např. JAN.
Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.
Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku ….
Přednést báseň, zazpívat písničku.
Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je více, méně, stejně, o kolik mám více, o kolik méně.
Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..
Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.
Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.
Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).
Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?
Procvičovat vázání kličky, mašličky.
Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…
Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…
Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení, jíst příborem a vystřihovat podle předkreslené čáry.
Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.
Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.







