Připravujeme: Lištičky

VÍTÁME VÁS V NOVÉM ŠKONÍM ROCE  2025/2026

PŘEJEME HODNĚ ZVLÁDNUTÝCH ÚKOLŮ A TĚŠÍME SE NA VAŠI SPOLUPRÁCI.

UČITELKY Z LIŠTIČEK..       MÍŠA A  ANIČKA

 

————————————————————————————————-

  Před vstupem do třídy si dítě umyje v umývárně ruce pod dohledem doprovázející osoby. 

S dítětem jde do MŠ pouze jedna osoba a stejné pravidlo platí u vyzvedávání dítěte.

Děkujeme za pochopení

—————————————————————————————————–

Dodatek ke školnímu řádu nově zakazuje vjíždění kol a koloběžek do areálu MŠ, a to z důvodu zachování bezpečnosti.

—————————————————————————————————–

INFORMACE PRO RODIČE:

CO POTŘEBUJI DO ŠKOLKY:

DO TŘÍDY: pohodlné oblečení- tepláky nebo legíny, bačkorky- pevná pata (NE pantofle ani bačkory s barevnou podrážkou)

NA VEN: oblečení na ven dle ročního období a počasí- tepláky, šusťáky, softshellky (starší, pohodlné, sportovní- může se zmazat),

NÁHRADNÍ OBLEČENÍ: ponožky, spodní prádlo, tričko, tepláky/legíny(uložte do kapsáře v šatně)

NA SPANÍ: pyžamo

Prosíme veškeré oblečení podepsat!

Je potřebné, aby měly děti jiné kalhoty do třídy a jiné na ven!

Děkujeme za spolupráci

————————————————————————————————

OZNÁMENÍ PRO RODIČE

KDO MÁ ZÁJEM O INFORMACE O SVÉM DÍTĚTI, MÁTE MOŽNOST SI DOHODNOUT S UČITELKOU VE TŘÍDĚ OSOBNÍ KONZULTACI.

———————————————————————————————–

 

INFORMACE PRO RODIČE:

—————————————————————————————————-

 

Týdny od 17.11. -28.11.2025

Téma: ,,BARVY PODZIMU – listy, barvy podzimu“

  • Začátkem týdne se společně přivítáme v komunikačním kroužku, popovídáme si o tom, jaký jsme měli všichni víkend. Postupně si shrneme téma „podzim“.
  • Zopakujeme si jednotlivé znaky a pojmy, které s podzimem souvisí – např. mlha, jinovatka, vítr, opadávání listí, barvy podzimu, části oblečení, aktivity, plodiny……
  • Společně budeme procvičovat počítání a jednotlivé pojmy – nad, pod, vpravo, vlevo…..
  • Budeme si rozdělovat slova na jednotlivé slabiky pomocí vytleskávání.
  • Zazpíváme si písničku: „Listopad, listopad“
  • Budeme pracovat s textem – přečteme si příběh „Co dělají zvířátka na podzim v lese“.
  • Vyrobíme si podzimní barevné listy, budeme pracovat s klovatinou a temperovými barvami.
  • Navzájem si ohodnotíme jednotlivé výrobky a splněné úkoly.
  • Vyplníme si pracovní listy, na kterých si procvičíme grafomotoriku.
  • Zacvičíme si s tenisovými míčky, dětskou jógu, s balančními pomůckami, padákem, postavíme si překážkovou dráhu.
  • Zahrajeme si pohybové hry a společně se naučíme novou hru, která se jmenuje „Prší, prší“.
  • Nadále budeme nacvičovat na naši čertí besídku a závěrem druhého týdne se začneme pomalu blížit k tématu „advent“. Postupně budeme vyrábět přáníčka a dárečky pro rodiče.

 

—————————————————————————————————

CO DOMA PROCVIČOVAT, PROTOŽE JSME PŘEDŠKOLÁCI

Znát své jméno, příjmení, věk, adresu.

Umět se podepsat např. JAN.

Nakreslit postavu ( oči, pusa, nos, prsty – zaměřit se na detaily), správně držet pastelku.

Přeložit papír na půlku, znovu na půlku – rozložit ( papír je rozdělen na 4 díly) – nakresli VPRAVO NAHORU sluníčko, VLEVO NAHORU strom, VLEVO DOLŮ dům, VPRAVO DOLŮ maminku ….

Přednést báseň, zazpívat písničku.

Znát barvy a jejich odstíny, počítat do 10-ti, vědět kde je více, méně, stejně, o kolik mám více, o kolik méně.

Kde je autíčko? NA stole, POD stolem, V, NAHOŘE, DOLE, MEZI, VPRAVO, VLEVO, PŘED, ZA, VEDLE, MEZI…..

Umět pojmenovat, poznat a nakreslit: KRUH, ČTVEREC, TROJÚHELNÍK, OBDÉLNÍK.

Co je nejmenší, největší…VELKÝ – dům, MENŠÍ – domek, NEJMENŠÍ – domeček.

Vědět 4 roční období a co je pro ně charakteristické ( např. Jaro – jarní květiny, oblečení, počasí, rodí se mláďata, velikonoce….).

Vytleskat slova na slabiky např. MA-MIN-KA, co slyšíš na začátku slova ? M – co ještě začíná na tuto hlásku ?

Procvičovat vázání kličky, mašličky.

Při společenských hrách se děti naučí počítat ( např. Člověče nezlob se), při pexesu si procvičí paměť, soustředění…

Děti by měly zvládat skákání na jedné noze, udělat kotoul vpřed, holubičku, házet a chytat míč…

Děti by měly být samostatné v oblékání, v umyvárně, WC, umět si připravit věci na učení, kreslení, jíst příborem a vystřihovat podle předkreslené čáry.

Dopřejte dětem, aby vám doma pomáhaly s drobnými pracemi např. při úklidu, vaření….nezapomínejte na společné aktivity (čtení knih, vyprávění pohádek, stříhání, modelování, vyrábění, bobování, vycházky, jízda na kole….) při kterých si s dětmi povídáte: co vidíte kolem sebe, k čemu co slouží, jak se bezpečně chovat při jízdě na kole atd. – dětem rozvíjíte slovní zásobu a dáváte správný vzor jak správně mluvit.

Při všech aktivitách dbejte, aby vždy děti dokončily činnost do konce a nezapomeňte je za vše zvládnuté pochválit.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.